Deszkatemplom [001]




"1997. december 4-én hajnali 3 órakor a betörésvédelmi berendezések jelzése miatt a helyszínre érkező rendőrjárőr és egy szemtanú értesítette a tűzoltókat, hogy tüzet észleltek a Tetemvári Deszkatemplom délnyugati oldalán. A lángok gyorsan felkúsztak a toronyra és a főhajó tetőzetére. A falak, a tetőszerkezet, a zsindelyfedés mind-mind fából készült, így a templom percek alatt iszonyatos, a környéket és a Tetemvárat megvilágító óriási fáklyává változott. A tetőszerkezet templomtérbe zuhanó égő darabjai elpusztították a bútorokat, padsorokat és kegytárgyakat. Így pusztult el a... Deszkatemplom."

Azon a karácsonyon a Deszkatemplom legátusa(*) voltam. Nem én választottam őket, kivételesen az akkori lelkész, Kádár Péter kért ki a teológiától engem, mint akinek a családja sok-sok szállal kötődik a templomhoz és a gyülekezethez. Szintén a lelkész kért meg, hogy fényképezzem végig templom újjáépítését. Két éven keresztül követtem az eseményeket. A következő hetekben ebből az anyagból fogok néhány képet megmutatni.

Ez a kép 1997 karácsonyán készült a leégett templom egyik oldalfalának elszenesedett gerendáiról. 





* legátus: olyan teológus hallgató, aki egy-egy ünnepre bekapcsolódik egy eklézsia életébe, s a lelkésszel együtt - vagy helyett - végzi az ünnepi feladatokat.